Lackens primära funktion är att skydda den underliggande plåten från korrosion. Dessutom ger lacken karossen dess visuella lyskraft. Lacken utsätts dagligen för slitage ifrån regn, snö, salt med mera. Detta gör att det yttre lagret mattas och smutsen lättare får fäste och då ökar risken för rostangrepp. För att förhindra detta bör man regelbundet vaxa bilen eller lägga på ett lackskydd. Som lackkonserverings medel använder vi r2000 som är det bästa på marknaden.

  1.  Avfettning och lackrengöring – Lacken avfettas och handtvättas för att avlägsna smuts, trafikfilm, vaxrester. Ytliga beläggningar tas bort med rengöringslera.
  2. Finpolering – Små repor och skador avlägnas . Man väljer poleringsmedel med tanke på lackens kondition. Topparna jämnas till varvid specialmedlet fyller ut lackens porer.
  3. Kemisk djuprengöring – Här djuprengörs de mikroskopiska porerna genom övertryck skapas så smutsen och polermedlet från steg två pressas upp.
  4. Aktivering – Lackens porer är nu helt rengjorda och aktivatorn påförs till lacken som förberedelse inför sista behandlingssteget.
  5. Försegling – En skyddsfilm apliceras och arbetas ini lacken. Filmen härdar och homogeniserar med föregående kemikalier och lackyta.
  6. Lacken har ny fått en ny yta som står emot väder och vind samt att din bil ser helt ny ut.